Zgłoszenia i rekrutacja na rok szkolny 2024/2025

Więcej…

REKRUTACJA do PRZEDSZKOLA na rok szkolny 2024/2025

W środę 8 maja o poranku klasy piąte w towarzystwie przewodnika górskiego wyruszyły autokarem w stronę Tatr.

Pogoda była znakomita. Po dotarciu do podnóża gór kolejką wjechaliśmy na Gubałówkę, skąd mogliśmy zachwycać się pięknem Tatr. Z Gubałówki zeszliśmy dość stromą ścieżką w stronę zabytkowej części Zakopanego. Niektórym udało się zaliczyć niegroźny upadek wprost do śniegu, mniej szczęścia mieli ci, którzy wylądowali w błocie. Wędrując uliczkami dotarliśmy do cmentarza na Pęksowym Brzysku, na którym prawie wszystkie nagrobki są niepowtarzalnymi dziełami sztuki, a spoczywają tam zasłużeni dla Zakopanego ludzie. Następnie spacerem doszliśmy do słynnych Krupówek, gdzie można było wydać trochę kieszonkowego.
Czwartek był nieco mniej pogodny. W naszych planach była Dolina Kościeliska, Jaskinia Mroźna i schronisko na hali Ornak. Zaczęliśmy od zwiedzenia kościółka na Jaszczurówce. Nie dotarliśmy do schroniska, ale za to przeczołgaliśmy się na kolanach przez jaskinię. Zmęczeni wróciliśmy do naszego domu mieszczącego się w miejscowości o nazwie Małe Ciche.
Trzeci dzień był natomiast bardziej rekreacyjny. Opuściliśmy Małe Ciche, udaliśmy się w kierunku Pienin- w miejscowości Dębno Podhalańskie zwiedziliśmy zabytkowy kościół pw. Św. Michała Archanioła, który jest umieszony na liście UNECO. Następnie pojechaliśmy do Niedzicy, gdzie zwiedziliśmy zamek oraz popłynęliśmy statkiem po Jeziorze Czorsztyńskim.
Do Jankowic wróciliśmy późnym popołudniem. Stęsknieni rodzice już czekali.

Opiekę nad nami sprawowali: p. Jacek Bałuch, p. Beata Kuśka oraz nasze wychowawczynie p. Jolanta Utrata i p. Anna Myk.